2026 Asgari Ücret Neti ve İşveren Maliyeti

Asgari Ücret ve Çalışan Kesintileri

• Asgari Ücret (Brüt): 33.030,00 TL

• SGK Primi (%14): 4.624,20 TL

• İşsizlik Sigortası Primi (%1): 330,30 TL

• Kesintiler Toplamı: 4.954,50 TL

• Net Asgari Ücret: 28.075,50 TL

İşveren Maliyeti - İmalat Sektörü İçin

• Asgari Ücret: 33.030,00 TL

• SGK İşveren Primi (%16,75 - 5 puan indirimli): 5.532,53 TL

• İşveren İşsizlik Sigortası Primi (%2): 660,60 TL

• Toplam Maliyet: 39.223,13 TL

İşveren Maliyeti - Diğer Sektörler İçin

• Asgari Ücret: 33.030,00 TL

• SGK İşveren Payı (%19,75 - 2 puan indirimli): 6.523,43 TL

• İşveren İşsizlik Sigortası Primi (%2): 660,60 TL

• Toplam Maliyet: 40.214,03 TL

SGK Prim İndirimi Uygulanmamış Halde İşveren Maliyeti

• Asgari Ücret: 33.030,00 TL

• SGK İşveren Payı (%21,75 - indirimsiz): 7.184,03 TL

• İşveren İşsizlik Sigortası Primi (%2): 660,60 TL

• Toplam Maliyet: 40.874,63 TL

2026 Yılında Uygulanacak Diğer Tutarlar

• Günlük Brüt: 1.101,00 TL

• Aylık Brüt: 33.030,00 TL

• Aylık Net: 28.075,50 TL

• Asgari Ücret Desteği: 1.270,00 TL